Skip to content
Snel en professioneel Binnen 24 uur op contract Kundige HR-adviseurs Maatwerk oplossingen
Blog-beeld-DPR-monique

Thuiswerken volgens de collega’s van DIRECT Payrolling & Staffing (deel 1)

Laatste update op 22 april 2021 om 03:28 pm
Leestijd: 2 minuten

Onlangs werd vrijwel heel Nederland gevraagd thuis te gaan werken. Dit om het coronavirus te lijf te gaan en risico’s zo veel mogelijk te beperken. Dat advies hebben we bij DIRECT Payrolling & Staffing ook opgevolgd. Het hele team werkt inmiddels vanuit huis. Dit is een verandering die nieuwe mogelijkheden biedt. De komende weken lees je in onze blogberichten terug hoe verschillende collega’s van DIRECT Payrolling & Staffing thuiswerken. Lees in deze eerste editie hoe Monique Geelen (Consultant bij DIRECT Payrolling & Staffing) werk heeft gemaakt van thuiswerken:

Monique Geelen werkt als Consultant bij DIRECT Payrolling & Staffing

“Ik ben vorige week begonnen aan mijn derde week thuiswerken. Gepaste maatregelen, want werken vanuit huis is om mijn gezondheid én de gezondheid van mijn collega’s te waarborgen. Ook al werk ik vanuit huis: ik blijf gewoon beschikbaar voor relaties en klanten.

Monique Geelen

Het thuiswerken bevalt érg goed. Doordat ik thuis in een stille eigen ruimte werk, krijg ik soms nog wel meer gedaan dan voorheen op kantoor. Maar dit zie ik soms ook als een valkuil, gezien het feit ik de tijd dan snel vergeet. Communiceren met collega’s is natuurlijk ook anders dan voorheen: we hebben veel digitaal contact en hebben tweemaal daags een online meeting om elkaar op de hoogte te houden van lopende zaken. Zo blijven we toch allemaal betrokken en weten we wat er speelt op onze afdeling.

Echter vind ik het ook ergens wel een uitdaging, dat thuiswerken. Op werk sloot ik structureel rond een bepaalde tijd mijn computer af. Thuis gaat dit ietwat anders. De tijd vliegt en hierdoor werk ik soms té lang door, zonder dit zelf door te hebben. Daarom kan ik iedereen de gouden tip meegeven: start op een vaste tijd, plan je lunch goed in en sluit ook tijdig af. Zet desnoods een alarm.

DIRECT Payrolling & Staffing heeft reeds ruim voor de coronacrisis ingespeeld op het thuiswerken. Dat is een groot pluspunt. We waren dus al goed voorbereid toen het bekend werd dat je thuis moest werken. De werkstations deden het perfect, echter hadden we eerst nog wel een opstartprobleem met onze telefonie. Maar dit was dezelfde dag nog opgelost. Nu zijn we evengoed met een volledige bezetting bereikbaar. Mijn eigen relaties heb ik geadviseerd te bellen op mijn directe mobiele nummer. Zo blijven de lijnen kort en kunnen we de dienstverlening voortzetten zoals men dit gewend is.

Ik ben van mening dat we gewoon 99% van onze service kunnen verlenen op de manier zoals we het hiervoor ook deden. We doen ons uiterste best en gelukkig is er ook veel begrip vanuit onze klanten en medewerkers.

Graag wens ik iedereen in deze periode goede gezondheid toe. Blijf thuis als dit kan én zorg goed voor elkaar. Samen komen we hier sterker uit.”

Benieuwd naar alle verhalen van onze collega’s?

Volgende week lichten we een andere collega van DIRECT Payrolling & Staffing uit en zoomen we in op de persoonlijke verhalen én meningen betreffende het thuiswerken. Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen en het laatste nieuws? Volg dan onze blogpagina.

Meer weten hoe onze collega's thuiswerken?

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top