Skip to content
Snel en professioneel Binnen 24 uur op contract Kundige HR-adviseurs Maatwerk oplossingen

Eenvoudig

Online al je personeelszaken regelen.

Snel

Eén belletje en we gaan meteen voor je aan de slag.

Salaris

Je wordt altijd op tijd betaald.

Doorgroeien

We helpen je oneindig doorgroeien in je carrière.

Het lijkt misschien een beetje vreemd: je werkt niet voor ons, maar wij betalen je wél. Toch is het best logisch. Want als een bedrijf iemand in dienst neemt, dan zorgt dat voor een heleboel administratie. Daarom kiezen veel werkgevers ervoor om al die werkzaamheden uit te besteden aan een extern bedrijf. Dat bedrijf zijn wij!

Werk jij via DIRECT Payrolling & Staffing? Dan sta je dus op onze loonlijst. Alle zaken omtrent je salaris en meer kun je via ons regelen.

Heb je een specifieke vraag? Dan kun je ons rechtstreeks bereiken via: 

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Direct antwoord

Navigeer snel naar

Regel alles online met Mijn DIRECT

Alles wat met je werk te maken heeft, kan je regelen via Mijn DIRECT: ons werknemersportaal. Je kan erin via de app of online portal. Je hebt er altijd inzicht in je loonstroken, gewerkte uren en gegevens die bij ons bekend zijn. Ook kan je er je uren bijhouden door online in- en uitklokken, als een urenregistratie voor jou vereist is. Verder ben je dankzij Mijn DIRECT altijd op hoogte: je leest hier nieuws en berichten die voor jou van belang zijn.

Belangrijke documenten

Wil je weten wanneer je jouw loon kunt verwachten? Afhankelijk van de gemaakte afspraken met je werkgever kan dit wekelijks, om de vier weken of maandelijks zijn. De precieze data kun je terugvinden op de betaalkalender.

Alle arbeidsvoorwaarden die op jouw contract van toepassing zijn, kun je terugvinden in de NBBU CAO voor uitzendkrachten.

Mocht het voorkomen dat je ziek wordt dan is dat natuurlijk hartstikke vervelend. We hopen uiteraard dat je snel weer beter wordt. Ziek melden en andere belangrijke kwesties omtrent verzuim hebben we samengevat in het ziekteverzuimreglement. Op die manier hopen we het je zo makkelijk mogelijk te maken.

Vind een baan die bij je past

Op zoek zijn naar een baan. Wat kan dat zwaar zijn! Vacatures genoeg, maar misschien niet die ene die jou aanspreekt. En trouwens, je wilt werk vinden bij een bedrijf dat echt bij je past! Bij DIRECT weten we hoe belangrijk het is dat je straks op je plek zit. Omdat we graag helpen bij het vinden van een baan, hebben we een vacaturebank.

Veelgestelde vragen

Werk jij al via DIRECT? En heb je een vraag over salaris, vergoedingen, vakantiedagen, gewerkte uren? Of over iets anders? Kijk eens tussen de veel gestelde vragen hieronder. Staat je vraag er niet bij, laat het ons dan weten. Chat, bel, mail of app!

Iemand in dienst nemen heeft veel – met name administratieve – gevolgen voor een werkgever. Voor die administratie is veel tijd en kennis nodig. Daarom kiezen veel werkgevers ervoor om te gaan payrollen: dat betekent dat ze al die werkzaamheden uitbesteden aan een extern bedrijf. Dat zijn wij! Verder ben je gewoon aan het werk voor jouw werkgever. Wij zullen er op de achtergrond voor zorgen dat jij jouw loon iedere periode op tijd ontvangt. Bovendien letten we erop dat alle vergoedingen en reserveringen waar je recht op hebt, netjes worden bijgehouden en uitbetaald. Wel zo fijn, toch?

Nee, jij ontvangt precies hetzelfde loon als iemand die bij jouw werkgever vast in dienst zou zijn in dezelfde functie. Doen wij alle administratie dan voor niets? Nee hoor, jouw werkgever betaalt uiteindelijk voor onze diensten.

Jouw persoonlijke gegevens zijn bij ons in vertrouwde handen. Wij verzamelen alleen de gegevens die nodig zijn voor onze dienstverlening. Enkel onze medewerkers, jouw werkgever en jijzelf hebben daar inzicht in. Onze systemen zijn uiteraard goed beveiligd. Gegevens worden nooit verstrekt aan derden zonder jouw schriftelijke toestemming.

De doorgegeven uren zijn altijd terug te vinden op je loonspecificatie. Deze ontvang je op de dag van uitbetaling via je mail. Kom je onduidelijkheden tegen? Dan kun je de gewerkte uren altijd bij je werkgever opvragen.

Oh jee! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. In dit geval kun je het best contact opnemen met jouw werkgever. Ben je via een uitzendbureau aan het werk? Dan kun je ook het betreffende bureau benaderen. Wij kunnen jouw uren pas wijzigen of corrigeren zodra we die opdracht hebben ontvangen van jouw werkgever of het uitzendbureau.

Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan! Jouw werkgever zal nu jouw gegevens invoeren in E-uur. Die inschrijving bestaat uit 6 stappen, waarvan jij er 3 digitaal moet ondertekenen. Heb je dat gedaan? Dan zullen wij binnen 24 uur een arbeidscontract voor je opstellen. Zodra je die getekend hebt, kun je aan het werk!

Dit zijn de 6 stappen:

proces

Bij elke stap dien je hier te tekenen:

E uur

Als je vakantiedagen op wilt nemen, dien je dit eerst te overleggen met je werkgever. Heb je dat gedaan? Dan kun je ons dit laten weten door te mailen naar info@directpayrolling.nl. Hierbij is het wel belangrijk dat je het aantal vakantiedagen dat je op wilt nemen in uren aan ons doorgeeft. Neem je bijvoorbeeld één week vrij, waarin je normaalgesproken 40 uur zou werken? Dan geef je aan ons door dat je 40 uur aan vakantiedagen op wilt nemen. Je kunt nooit meer vakantiedagen opnemen dan je in totaal hebt opgebouwd.

Het aantal vakantiedagen dat je nog hebt staan is altijd terug te vinden in een aantal uren op je loonspecificatie (onder het kopje ‘rechten’). Stel dat je 64 uur aan vakantiedagen hebt opgebouwd en je normaalgesproken 8 uur per dag werkt, dan kun je dus (64 : 8 = 8) acht vakantiedagen opnemen.

Dat kun je simpelweg doen door het loonheffingsformulier opnieuw in te vullen en ondertekend naar ons te mailen (info@directpayrolling.nl). Het loonheffingsformulier kun je hier downloaden.

Bij het aangaan van een arbeidscontract zijn wij verplicht om een geldig ID-bewijs van de medewerker in het dossier te hebben. Onderstaand lichten wij toe hoe je deze bij ons dient aan te leveren?

Een kopie van één van de onderstaande rechtsgeldige identiteitsbewijzen:

Paspoort afkomstig uit de EU- en EER-landen

Van jouw paspoort hebben wij een kopie nodig van de opengeklapte versie, waarbij alle randen en hoeken goed zichtbaar zijn. Ook moeten wij het Burgerservicenummer (BSN) kunnen zien.

  • Bij het oude model paspoort is het nummer al direct zichtbaar op de voorzijde van de opengeklapte versie. Alleen de voorzijde opengeklapte versie is in dit geval akkoord.
  • Bij het nieuwe paspoort (per 2014) staat het BSN nummer niet meer op de voorzijde, maar op de achterzijde van de kaart. In dit geval hebben wij een kopie voorzijde- en achterzijde van de houderpagina nodig op de opengeklapte manier. (zie afbeelding).

 

Een identiteitskaart afkomstig uit de EU- en EER-landen

Van de identiteitskaart hebben wij een kopie nodig van zowel de voor- als achterkant, waarbij alle hoeken van de identiteitskaart goed zichtbaar zijn.

Nederlands vreemdelingendocument

Van het vreemdelingenidentiteitsbewijs hebben wij een kopie nodig van zowel de voor- als achterkant, waarbij alle hoeken van de identiteitskaart goed zichtbaar zijn.

Let op: Een rijbewijs, een ov-kaart en een verlopen identiteitsbewijs zijn niet geldig voor de opmaak van een contract. Een Nederlands rijbewijs mag wel op de werkvloer worden gebruikt als ID-bewijs.

Heb je een andere vraag? Neem contact op

We helpen je graag verder. Laat je gegevens achter en één van onze medewerkers neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

Marieke Hartkamp

026 – 372 45 20

Kunnen we je verder helpen? Neem contact op.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Back To Top