Skip to content
Snel en professioneel Binnen 24 uur op contract Kundige HR-adviseurs Maatwerk oplossingen
Blog-beeld-DPR-renee-thuiswerken

Thuiswerken volgens de collega’s van DIRECT Payrolling & Staffing (deel 2)

Laatste update op 22 april 2021 om 03:13 pm
Leestijd: 2 minuten

Onlangs werd vrijwel heel Nederland gevraagd thuis te gaan werken. Dit om het coronavirus te lijf te gaan en risico’s zo veel mogelijk te beperken. Dat advies hebben we bij DIRECT Payrolling & Staffing ook opgevolgd. Het hele team werkt inmiddels vanuit huis. Dit is een verandering die nieuwe mogelijkheden biedt. De komende weken lees je in onze blogberichten terug hoe verschillende collega’s van DIRECT Payrolling & Staffing thuiswerken. Lees in deze tweede editie lees je hoe Renée van Putten (Marketeer bij DIRECT Payrolling & Staffing) werk heeft gemaakt van thuiswerken:

Renée van Putten werkt als Marketeer bij DIRECT Payrolling & Staffing

“Sinds dinsdag 17 maart werk ik thuis in plaats van op kantoor. Ik probeer hiermee zoveel mogelijk sociaal contact te vermijden en zo mijn verantwoordelijkheid te nemen. Zo minimaliseren we samen het aantal mensen op kantoor, en kan het handjevol collega’s  dat écht op kantoor moet zijn daar veilig(er) werken.

Renée van Putten

Tot nu bevalt het thuiswerken erg goed. Ik heb veel contact met mijn collega’s via calls en online meetings, vaak mét video voor de persoonlijke touch. Een groot verschil op de marketingafdeling in deze periode is natuurlijk wel dat alle communicatie nu meer dan ooit online plaatsvindt. Zo hebben we even afscheid moeten nemen van de kennisevenementen die we regelmatig organiseren voor onze klanten en andere geïnteresseerde ondernemers. Weliswaar even wennen, maar ik heb er alle vertrouwen in dan mijn collega’s op de backoffice de persoonlijke aandacht hoog in het vaandel zetten door regelmatig contact op te nemen met klanten en relaties. Op de marketingafdeling zorgen we er daarnaast voor dat we continu op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, zodat we onze relaties daar tijdig over kunnen informeren.

Wat betreft het thuiswerken; voor mijn gevoel ben ik thuis in staat mijn werk minstens zo goed doen als op kantoor, omdat ik alle tools bij handen heb en ook hier toegang heb tot al mijn bestanden. Ik merk in dat opzicht dan ook weinig verschil in productiviteit. Sterker nog; ik heb het gevoel dat ik thuis mijn focus af en toe zelfs beter kan bewaken. Dit omdat er minder prikkels zijn die je afleiden van je werkzaamheden.

Wel is er nog wat werk aan de winkel voor wat betreft mijn werkplek. Zo zit ik nu, ondanks alle waarschuwingen van buitenaf, nog steeds aan de keukentafel. Daarbij vind ik het ook een uitdaging om te zorgen dat ik voldoende beweeg. Mijn dagelijkse wandelingetjes van en naar kantoor zijn nu natuurlijk weggevallen. Ik probeer daarom elke dag tijdens de lunch even een ommetje te maken.

Ondanks dat we op afstand van elkaar zitten, brengt deze tijd ons allemaal juist dichter bij elkaar. Zo komt onze eerste ‘digitale borrel’ er binnenkort aan. Ik ben erg benieuwd hoe iedereen dat gaat bevallen. Het groepsgevoel, ook binnen de organisatie, is nog nooit zo groot geweest. En daarom weet ik zeker dat we elkaar erdoorheen gaan helpen!”

Benieuwd naar alle verhalen van onze collega’s?

Volgende week lichten we een andere collega van DIRECT Payrolling & Staffing uit en zoomen we in op de persoonlijke verhalen én meningen betreffende het thuiswerken. Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen en het laatste nieuws? Volg dan onze blogpagina.

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top