Past jouw backoffice partner nog bij jou?
Met de veranderende markt en je groeiende bedrijf loop je misschien tegen de nodige obstakels aan. Misschien vind je het moeilijk om deze aan te pakken met je huidige backoffice partner. Op dit punt zou het interessant kunnen zijn om dit toch eens onder de loep te nemen. Hoe tevreden ben je met je huidige backoffice partner?
Neem de tijd hier eens goed over na te denken en kritische vragen te stellen, zowel aan jezelf als aan je huidige partner. Zijn er dingen waar je tegenaan loopt of die niet helemaal verlopen zoals je zou willen? Om je hierbij te helpen hebben wij een aantal zaken op een rijtje gezet, waarvan het nuttig kan zijn hier eens goed naar te kijken.
1. Risicodekking en prijsstelling
Transparantie in risicodekking en eventuele prijsveranderingen is een van de belangrijkste dingen waar je continue contact over dient te hebben met je backoffice partner. Hoe compleet is het all-in tarief dat bij aanvang is berekend? En in hoeverre komt dit nog steeds overeen met wat er gefactureerd wordt? Daarnaast is het goed om te kijken naar hoe onverwachte risico’s in de praktijk verlopen. Denk hierbij aan ziekteverzuim of achterstallige betalingen van jouw opdrachtgevers. Hoe pakt jouw partner deze zaken op?
Checklist: Past mijn huidige backoffice partner nog bij me?
2. Juridisch werkgeverschap
Goed werkgeverschap is gericht op het aansturen op de werkvloer en het goed zorgen voor je werknemers. Juridisch werkgeverschap daarentegen is gericht op de administratieve en juridische kant. Dit kan dus gaan over het uitbetalen van personeel en, bijvoorbeeld het opstellen, van contracten. Door beide aspecten goed op te pakken, zorg je voor blije medewerkers. In hoeverre ben je tevreden over hoe je huidige backoffice partner deze zaken aanpakt?
3. Werving en selectie
In deze krappe arbeidsmarkt kan het lastig zijn op passende kandidaten voor jouw vacatures te vinden. Recruitment en werving en selectie zijn dan ook vrij actuele onderwerpen. Het kan handig zijn als je een partner hebt die enige kennis heeft van recruitment marketing. Op deze manier kan je partner je ondersteunen bij het implementeren van nieuwe recruitmentmethoden en het zoeken naar goede kandidaten.
4. Toekomstbestendig ondernemen
Als onderneming wil je natuurlijk toekomstbestendig ondernemen. De keuzes en afspraken die je nu maakt zijn van invloed op hoe je bedrijf er over een paar jaar uit ziet. De wet- en regelgeving is continue in beweging en ontwikkeling, dat vraagt om vaste procedures en een gericht beleid. Met een backoffice partner met een hoog kennisniveau kan je altijd met jouw lastige vragen ergens terecht.
Nalatigheid in wet- en regelgeving is een van de meest voorkomende fouten die backoffice partijen maken.
Download de gratis checklist
DIRECT Payrolling & Staffing vindt het belangrijk dat uitzendondernemers kunnen groeien. Om die reden hebben we een handige checklist voor je ontwikkeld. De checklist helpt je kritisch stil te staan bij je huidige samenwerking met jouw backoffice partner. De onderwerpen die we hiervoor besproken hebben staan uitgebreid in deze checklist beschreven. Hierop kun je gemakkelijk afvinken over welke zaken je wel of niet tevreden bent met je huidige backoffice partner. Je hebt dan een handig overzicht, vanuit waar je een goede beslissing kunt nemen.
Eens vrijblijvend sparren?
Iedere backoffice partner heeft natuurlijk zo zijn sterke en minder sterke punten. Dit mag alleen niet ten koste gaan van de dingen die jij als ondernemer belangrijk vindt. Ben je toch niet helemaal tevreden met je huidige backoffice partner? Dan is het belangrijk om op tijd aan de bel te trekken.
Mocht je eens vrijblijvend willen sparren of ben je benieuwd hoe wij naar jouw wensen en behoeften kijken? Neem dan gerust contact met ons op.
De HR-experts van DIRECT Payrolling & Staffing schieten je graag te hulp als het gaat om jouw HR-uitdagingen.
Joël Knuijver
Accountmanager