skip to Main Content
Zó Belangrijk Is Persoonlijk Contact

Zó belangrijk is persoonlijk contact

Uit recent onderzoek onder 500 Nederlandse werkzoekenden blijkt dat persoonlijk contact een essentiële factor is bij de werving van goede medewerkers. Zonder persoonlijk contact hebben de werkzoekenden het idee dat er geen interesse in hen is. Bovendien daalt daardoor hun vertrouwen in het betreffende bedrijf of organisatie. Zeker in de uitzendbranche blijkt de persoonlijke factor dus uitermate belangrijk te zijn.

“Het onderzoek toont aan dat kandidaten een goede match met hun passies en waarden willen, en dat zij in elke fase van het recruitmentproces zoeken naar signalen van vertrouwen bij hun potentiële nieuwe werkgever”, aldus een van de onderzoekers. “Wanneer toekomstige werkgevers niet snel reageren, beschadigen zij in het ergste geval hun reputatie als werkgever en verkleinen ze zo hun kansen om toptalenten in huis te halen.” Hij heeft dan ook een dringend advies aan de uitzendbranche: “Behandel kandidaten alsof ze je beste klanten zijn.”

Tijd om te ondernemen

Probleem in de dagelijkse praktijk is echter dat de meeste uitzendorganisaties zo ongeveer bezwijken onder de administratieve rompslomp die nu eenmaal onlosmakelijk met het werven en plaatsen van personeel verbonden is. Steeds meer uitzendbureaus kiezen er dan ook voor hun complete backoffice uit te besteden aan een gespecialiseerd payrollbedrijf. Daarmee creëren ze tijd om hun recruitmentproces te voorzien van het broodnodige persoonlijke contact. Tijd om écht te ondernemen.

Wij zijn er 24/7

Zodra u medewerkers in dienst neemt zorgen wij ervoor dat ze te allen tijde persoonlijk kunnen worden bijgestaan door een van onze gespecialiseerde back-office medewerkers. Dat betekent 24/7, 365 dagen per jaar. Dat doen we al voor tarieven vanaf 1.6. Zo kunt u zich blijven focussen op uw core business: het matchen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.

x
Chat met één van onze medewerkers.
Back To Top