skip to Main Content
Snel en professioneel Binnen 24 uur op contract Kundige HR-adviseurs Maatwerk oplossingen

Een dag in het leven van Monique

Terug naar Werken Bij DIRECT

Een dag in het leven van Monique

Terug naar Werken Bij DIRECT

"Door te luisteren speel ik in op wensen van klanten"

Monique Geelen, Consultant

Als consultant bij DIRECT Payrolling vormt Monique Geelen (27) niet alleen de schakel tussen de afdelingen backoffice en sales, maar is ze ook verantwoordelijk voor de invoer van nieuwe klanten. Daarnaast beheert ze diverse systemen, zoals het eigen portal ‘Mijn DIRECT Payrolling’. Om exact te weten wat er bij de klanten leeft, doorkruist ze ook nog eens het hele land om regelmatig met ze bij te praten. De dagen dat ze haar werkzaamheden rond vijf uur kan afronden, vormen dan ook een zeldzaamheid.

Beeld-DPR-werkvloer

Monique kan daar echter niet mee zitten. Integendeel zelfs. “Mijn ambitie is nu eenmaal altijd geweest om me zo klantvriendelijk en behulpzaam mogelijk op te stellen. Ik kan er niets aan doen, maar ik word van huis uit gewoonweg heel blij van blije klanten. Als ik een uur later thuiskom dan gepland omdat ik in het noordoosten van Groningen een klant blij kon maken met een mooi pakket maatwerk waarmee hij of zij de komende tijd veel gemakkelijker kan ondernemen, maken me dat uurtje en die eventuele file dus helemaal niets uit. Het feit dat mijn missie weer geslaagd is, vind ik veel belangrijker.”

Maatwerk van de hoogste kwaliteit

Of het nu gaat om de offertes die ze samen met haar collega’s van sales opstelt, individuele adviezen aan haar klanten of het portal waarin klanten uren kunnen boeken en nieuwe payrollkrachten kunnen inschrijven; in alle gevallen is het streven van Monique om maatwerk van de hoogste kwaliteit te leveren. “In dat kader is het belangrijk dat je goed naar je klanten luistert”, aldus Monique. “Alleen dan kun je optimaal inspelen op hun wensen en eisen. Daarom draai ik ook veel mee met mijn collega’s van de backoffice. Ik blijf dan steeds goed op de hoogte van alle processen, zodat ik eventuele problemen weer adequaat kan vertalen naar op maat gemaakte oplossingen.”

Aandacht en begeleiding

Het klantenbestand van DIRECT Payrolling is enorm divers en varieert van kleine ondernemingen met slechts een handjevol werknemers tot de grootste uitzendbureaus. In vrijwel alle gevallen ervaart Monique dat haar persoonlijke aandacht en begeleiding enorm op prijs worden gesteld. Monique: “Mede doordat de wet- en regelgeving met betrekking tot de arbeidsmarkt nogal aan verandering onderhevig is, is er ook bij de grotere werkgevers altijd behoefte aan actuele informatie over bijvoorbeeld cao’s, ontslagprocedures, verzekeringen of nieuwe regels ten aanzien van buitenlandse werknemers. Daarnaast is het belangrijk om de klanten met enige regelmaat bij te staan bij de inrichting van hun processen. Zo lang die naadloos aansluiten op onze werkwijze en systemen, kan ze dat veel tijd en geld besparen. Da’s mooi, want daar worden ze weer blij van!”

Geen poppetje, maar een persoon

Het feit dat steeds meer kleine klanten en grote intermediairs rechtstreek naar haar vragen, doet Monique goed: “Dat betekent dat mijn persoonlijke aanpak en betrokkenheid werken. Zo heb ik verschillende grote uitzendbureaus als klant die hun gehele backoffice bij ons ondergebracht hebben. Klanten hebben blijkbaar vertrouwen in me; als ze iets in mijn handen leggen, weten ze dat het in orde komt. Daar kennen ze me inmiddels goed genoeg voor. In andere banen had ik wel eens het idee niet meer dan een poppetje te zijn; hier ben ik echt een persoon die er wel degelijk toe doet!”

Ontdek ook de verhalen van andere collega's

Nieuwsgierig geworden naar andere functies binnen onze organisatie? Lees dan ook de verhalen van andere collega’s.

Back To Top