Skip to content
Snel en professioneel Binnen 24 uur op contract Kundige HR-adviseurs Maatwerk oplossingen

Een dag in het leven van Josine

Terug naar Werken Bij DIRECT

Een dag in het leven van Josine

Terug naar Werken Bij DIRECT

"Even bijspringen werd vaste baan"

Josine van de Weerd, medewerker backoffice

Na een carrière als administratief medewerker in de zorgsector besloot Josine van de Weerd enkele jaren terug het roer om te gooien. Ze ging als HR-medewerker aan de slag bij DIRECT Service Groep. In verband met grote drukte werd haar na enkele weken gevraagd even bij te springen op de afdeling backoffice van DIRECT Payrolling. Twee jaar en een interne opleiding tot intercedent later zit ze daar nog steeds. “En ik ga hier voorlopig ook niet meer weg”, aldus Josine. “Ik heb echt een top job!”

Beeld-DPR-werkvloer-Josine

Wat kennis van payrolling betreft kwam Josine totaal blanco binnen, maar door haar interne opleiding in combinatie met ruime praktijkervaring kent de materie voor haar inmiddels geen geheimen meer. Josine: “Ik ondersteun intermediairs en payrollkrachten bij al hun vragen en problemen. Ook werkgevers die een helpende hand nodig hebben, zijn bij mij aan het juiste adres. Daarbij kun je denken aan bestaande klanten die bijvoorbeeld moeite hebben met de inschrijving van medewerkers of nieuwe klanten die een deel van hun personeelsbestand bij ons willen onderbrengen. Ook bij HR-gerelateerde vraagstukken en het aanvragen van zorgverzekeringen, kan ik ze van A tot Z van dienst zijn.”

Ziekteverzuim als specialiteit

Het brede scala aan binnenkomende vragen van werkgevers en payrollkrachten wordt onder Josine en haar collega’s verdeeld, maar zodra ze over ziekteverzuim en de afhandeling van het ziekmeldproces gaan, belanden ze standaard op het bordje van Josine. “Ziekteverzuim is in de loop der tijd uitgegroeid tot mijn specialiteit”, aldus Josine. “Op dat vlak geld ik als de expert die alle klanten en werknemers volledig kan ontzorgen. In principe behandelen we hier de hele materie zelf, maar we doen ook regelmatig een beroep op de diensten van verzuimspecialisten en partijen die het ziekteverzuim berekenen en betalingen klaarzetten. Anders zouden we door de bomen het bos niet meer zien.”

Geen tijd om duimen te draaien

Omdat het alsmaar toenemende aantal klanten binnen 24 uur (en liefst nog sneller) een reactie verwacht, heeft Josine een best wel hectische baan. “Ruimte om even duimen te draaien, is er inderdaad niet of nauwelijks”, aldus Josine. “Werkgevers bellen ons natuurlijk niet voor niets. Als er een nieuwe medewerker ingeschreven moet worden, wordt logischerwijs van ons verwacht dat we dat snel en adequaat afhandelen. Om te voorkomen dat werkprocessen stagneren, moeten nieuwe payrollkrachten tenslotte zo snel mogelijk aan de slag kunnen. Ondertussen moet dan uiteraard ook het hele administratieve gedeelte in orde zijn. Het zijn overigens niet alleen de werkgevers die steevast druk op de ketel zetten; ook de payrollkrachten willen liefst per ommegaande een antwoord op hun vragen over zaken als uitbetaling van hun uren en het aanvragen van vakantiedagen.”

Net dat beetje extra service

Hoewel Josine met haar dagelijkse besognes al hartstikke druk is, vindt ze het een uitdaging om klanten en hun medewerkers waar mogelijk net dat beetje extra service te verlenen waarmee DIRECT Service Groep groot geworden is. Josine: “Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld de heftige situatie dat een payrollkracht ten gevolge van een hartstilstand tijdens zijn werk kwam te overlijden. Toen naderhand bleek dat er met de verschillende instanties getouwtrek ontstond over de overlijdensuitkering, ben ik meteen in de materie gedoken. Resultaat was dat de nabestaanden de uitkering alsnog toegewezen kregen. Kijk, daar doe je het toch voor?”

Ontdek ook de verhalen van andere collega's

Nieuwsgierig geworden naar andere functies binnen onze organisatie? Lees dan ook de verhalen van andere collega’s.

Back To Top