Personeel aannemen

als startende ondernemer

Als startende ondernemer voor het eerst personeel aannemen

Je bent een startende ondernemer en opent je eigen zaak. Een ondernemersdroom die uitkomt! Je loopt over van de ideeën, maar tegelijkertijd is het openen van je eigen zaak ook superspannend… Want gaat het straks goed lopen? Weten klanten je te vinden? En wanneer en hoe ga je personeel aannemen? ? Een wereld die helemaal nieuw voor je is. Er komt heel wat op je af als startende ondernemer!

De wereld van werkgevers betreden

Dat je werkgever wordt is misschien wel het meest spannende aan een eigen zaak openen. Welk type bedrijf je ook gaat starten: zo kun je ook personeel aannemen met een eenmanszaak.

Maar dat moment van mensen aannemen gaat er komen; want of je nu een modewinkel, kapperszaak, autogarage, bouwbedrijf, glazenwasserij, marketingbureau of restaurant start – je zal voldoende bemanning moeten hebben en dus iemand moeten aannemen. En dan merk je al snel dat je een wereld vol regels en verwachtingen betreedt. Met het in dienst nemen van je eerste medewerker krijg je te maken met een verdrievoudiging van het aantal wetten en regels.

  • Je vacatureteksten moeten meteen goed in elkaar zitten
  • Je contracten moeten correct en kloppend zijn volgens het CAO
  • Je krijgt bij het aannemen van personeel met kosten te maken: sociale premies, verlof, vakantiegeld, pensioenopbouw en loondoorbetaling bij ziekte
  • Je moet een gezonde cashflow hebben om maandelijks salaris te kunnen en blijven betalen
  • Je neemt risico’s: een personeelslid kan zomaar lange tijd uit de running zijn
  • Je moet zorgen voor goed werkgeverschap: oog hebben voor je personeel en een gezonde werkomgeving kunnen bieden, iets wat onder HR valt

Jouw personeel op onze loonlijst? Nul risico!

Als je iemand gaat aannemen, heb je ineens de verantwoordelijkheid voor andermans salaris. Je móét omzet maken om maandelijks salaris uit te kunnen betalen. Maar ook heb je te maken met de bijbehorende risico’s. Want wat als die onmisbare werknemer lange tijd uit de running is en je dus veel geld gaat kosten?

Wil je ondernemen zonder de werkgeverslasten? Zet jouw personeel dan op de loonlijst van DIRECT; met payroll besteed je het juridisch werkgeverschap uit en heb je dus niet de bijbehorende verantwoordelijkheden. En je loopt nul werkgeversrisico. Hoeveel personeelsleden je gaat aannemen maakt niet uit: of dat er nu één is of twintig zijn.

  • Wij nemen jouw personeel digitaal op contract
  • Jij roostert de werknemer in en geeft ons de gewerkte uren door via Mijn DIRECT
  • Wij storten maandelijks of wekelijks het salaris van jouw werknemers op hun rekeningen
  • Alle personeelskosten brengen wij terug tot één maandelijkse factuur
  • Alle verantwoordelijkheden en werkgeversrisico’s zijn voor ons
  • Wij garanderen goed werkgeverschap, volgens CAO en werken met professionele partners zoals arboartsen, re-integratiebureaus, pensioenspecialisten, fiscalisten enzovoort.

“Personeel aannemen hóéft niet ingewikkeld te zijn: wij nemen op contract, jij zet het personeel aan het werk, wij betalen uit. Zo reduceren we je personeelskosten tot één factuur. Dat is pas makkelijk ondernemen!”

– Joël Knuijver, Senior Consultant

Joël Knuiver consultant Payrolling & Staffing

Maak ondernemen voor jezelf makkelijker

DIRECT Payrolling & Staffing is joúw professionele partij die ondernemen makkelijk(er) maakt. Weten wat het kost om personeel door DIRECT in dienst te laten nemen? We werken met een transparante en universeel toepasbare omrekenfactor: een factor die je vermenigvuldigt met het brutoloon van je werknemer om te komen tot de te betalen personeelskosten.

Stap 1: gegevens invullen

Stap 2: tarief berekenen

Wat is het bruto uurloon van de medewerker?
In dit veld vul je het bruto uurloon van de medewerker in. Je kunt ook loonschalen vanuit de desbetreffende cao hanteren. Bij het vaststellen van het brutoloon hanteer je minimaal het minimum uurloon en de afspraken conform de cao. Kom je er niet helemaal uit, dan adviseren we je in een later stadium graag verder.

Gaat het om een bestaande of nieuwe medewerker?
In deze calculator kunnen we een flex tarief indicatie geven op basis van een nieuwe te verlonen medewerker. Wil je het flex tarief voor een bestaande medewerker berekenen? Dan raden we je aan om dit in een persoonlijk gesprek later bij ons aan te geven. Dit heeft alles te maken met het arbeidsverleden van de medewerker.



×
Bij een bestaande medewerker kijken we graag gezamenlijk naar de mogelijkheden om onze flex dienstverlening toe te passen. Vraag direct een vrijblijvend adviesgesprek aan, door contact op te nemen via 026 - 372 45 20.
Is het aantal uren in de week vast of variabel?
Werkt de medewerker geen vast aantal uren per week? Dan kan je kiezen voor variabele uren. Voor medewerkers met een vast aantal uren per week geef je eenmalig het aantal uren door.



Is er een CAO van toepassing op jouw bedrijf?
Afhankelijk van de sector waar de medewerker in werkzaam is, wordt gekeken op welke basis de medewerker in dienst zal worden genomen. In een persoonlijk gesprek zullen wij je hier ook nader over adviseren.




Wil je ziekteverzuim meeverzekeren?
Het flex tarief wordt uitgebreid met reserveringen voor ziekteverzuim wanneer ervoor wordt gekozen om ziekteverzuim mee te verzekeren. Dit betekent dat we je ontzorgen en dat je geen factuur zult ontvangen bij een zieke medewerker. Kies je ervoor om ziekteverzuim niet mee te verzekeren, dan zal het flex tarief lager zijn. De verzuimuren worden dan apart aan je doorberekend.



Welke CAO is van toepassing?

Wat is de functiebenaming van de medewerker?

OUTPUT





Maatwerkofferte in je
mailbox ontvangen?

Wil je meer informatie in je mailbox ontvangen? Laat hiernaast je gegevens achter en we sturen je binnen 24 uur vrijblijvend een offerte met onze werkwijze alle condities toe. Geen kleine lettertjes en geen verrassingen achteraf.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden