skip to Main Content
Snel en professioneel Binnen 24 uur op contract Kundige HR-adviseurs Maatwerk oplossingen

Iedere backoffice partner heeft zo z’n sterkere en minder sterkere punten. Verschillen in de aangeboden diensten zijn logisch. Echter mag dit niet ten koste gaan van jouw wensen en behoeften. Want wanneer jij om kwaliteit en bepaalde voorwaarden vraagt, is het zaak dat dit transparant met je wordt gecommuniceerd.

Daarom hebben we de meest gestelde vragen uit de gratis checklist ‘Past mijn backoffice partner nog bij me?’ ook zelf beantwoord. Zo lees je direct hoe wij zaken hebben geregeld.

Heb je de checklist nog niet? Dan kun je ‘m hier downloaden. 

Risicodekking

Een belangrijk onderwerp van een goede samenwerking vinden we transparantie over de prijsstelling en risico’s. Wat zijn de afspraken én zijn deze nog actueel?

Het grote voordeel van het hebben van een backoffice partner is uiteraard het feit dat het ziekterisico wordt belegd bij deze partner. Zo ook bij ons. Voor de specifieke voorwaarden en processen vragen we je persoonlijk contact met ons op te nemen.

We hebben hier bepaalde afspraken over gemaakt. Onze ziekteverzuimafdeling houdt ziekte onder flexkrachten echter nauwkeurig in de gaten. Cijfers worden geanalyseerd en verzuim wordt zo veel mogelijk voorkomen.

DIRECT Payrolling & Staffing gelooft in specialismes. Zo is iedereen een specialist in zijn of haar eigen vakgebied. We hebben intern een ziekteverzuimafdeling die gespecialiseerd is in het analyseren en signaleren van goede en slechte verzuimcijfers. We hebben er bewust voor gekozen om een externe verzuimbegeleidingspartner in de arm te slaan. Wordt jouw uitzendkracht ziek, melden wij de flexkracht aan bij deze partner. Vanaf dat moment worden de beoordelingen en ziekteverzuimbegeleiding onafhankelijk bij deze partner gedaan. Echter wordt onze eigen ziekteverzuimafdeling wél goed geïnformeerd over de progressie. We krijgen regelmatig rapportages om zodoende medewerkers snel weer aan het werk te helpen.

Het hele ziekteverzuimproces en het snel laten integreren gaat volledig in samenspraak met de externe ziekteverzuimpartner. We zitten dicht op te bal en proberen altijd tussenoplossingen aan te reiken voor snelle re-integratie.

Debiteurenbeheer en marge uitbetalingen

Loop geen onverwachte risico’s met betrekking tot debiteurenbeheer. Wij vinden goede afspraken omtrent het betaalgedrag van opdrachtgevers erg belangrijk.

Goed te weten is dat dit verschilt tussen de inkoop en verkoop. De inkoop wordt berekend door het bruto uurloon (incl. adv) te vermenigvuldigen met onze kostprijsfactor. Het verkooptarief bepaal je zelf. Het bedrag hiertussen is de marge. Deze marge komt volledig ten goede van de intermediair. De enige variabele hierin is het bruto uurloon, deze kan per functie en ervaring verschillen.

Je krijgt altijd je marge uitbetaald. Zelf als de klant niet tijdig betaalt. Samen met onze rechtvaardige debiteurenbeheer afdeling hebben we de nodige afspraken gemaakt hierover.

Ja, dat is mogelijk. Wij verzekeren de omzet van de opdrachtgever. Dat houdt in dat op het moment van niet betalen, we altijd instaat zijn een deel terug te krijgen middels de verzekering.

We hebben een speciale debiteurenbeheer afdeling intern die zich richt op achterstallige betalingen van klanten. Na drie aanmaningen gaan we over tot rechtstreeks contact. Mocht betaling uitblijven, dan kunnen we de zaak overdragen aan een incassobureau.

Wij verlonen altijd één week achteraf. De marge berekenen wij die vrijdag of uiterlijk maandag erop. Hier ontvangt de intermediair een margeoverzicht van. De betaling volgt vervolgens de volgende donderdag uitgekeerd.

Prijsstelling

Bij DIRECT Payrolling & Staffing gaan we voor transparantie all-in kostprijsfactoren.

Onze kostprijsfactor bevat de volgende zaken:

  • Vakantiegeld
  • Vakantiedagen
  • Feestdagen
  • Werkgeverslasten (premies)
  • Doorbetaling tijdens verzuim en ziekte
  • Salaris- en personeelsadministratiekosten

Dit totaal aan werkgeverslasten (premies), reserveringen en administratiekosten zorgt voor een omrekenfactor. Premies veranderen jaarlijks, het aantal werkbare dagen en feestdagen variëren ook jaarlijks. Ieder jaar rond de kerstdagen verschijnen de nieuwe omrekenfactoren.

Nee, daar geloven wij niet in. Je kunt opzeggen wanneer je zelf wilt. We hanteren geen opzegtermijnen en geen boetes of financiële verplichtingen.

Ja, dat is mogelijk. Mocht je bezig zijn met buitenlandse flexkrachten, dan kan je bij ons de ET-regeling raadplegen. De kosten vallen dan lager uit. Geïnteresseerd in de toepassing van deze regeling? Neem dan even contact met ons op.

Pensioenregeling en extra's

Goed werkgeverschap is meer dan een passend salaris bieden. We ontfermen ons over de flexkrachten. Dit uit zich onder andere in een goed pensioen en eventuele scholingsmogelijkheden.

StiPP staat voor: Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten. En zij voeren in de flexbranche de pensioenregelingen uit. DIRECT Payrolling & Staffing biedt alle flexkrachten deze pensioenregeling aan. Voordat een flexkracht pensioen gaat opbouwen bij StiPP, dient deze een aantal weken bij dezelfde werkgever binnen de uitzend- en detacheringsbranche hebben gewerkt. Dat aantal weken noemen wij de wachttijd. Vanaf 1 januari 2022 is deze wachttijd verkort van 26 weken naar 8 weken. Mocht de uitzendkracht reeds een deelnemer zijn bij StiPP, dan wijzigt er niks en neemt deze ook bij zijn eerste werkdag deel aan de regeling.

Zeker. Wij geloven in continu doorleren. Zo is het mogelijk om 1,02% van de brutoloonsom te gebruiken voor scholingsmogelijkheden. Echter bestaat er bij ons ook een collectieve scholingsmogelijkheid. Vraag hier naar tijdens een vrijblijvend adviesgesprek.

Contracteren

Goed om te weten, bij DIRECT Payrolling & Staffing bieden we verschillende type contracten aan.

We kennen een drietal contracten: flexibele contracten, bepaalde tijd-contracten en onbepaalde tijd-contracten.

Uiteraard. Bij flex betaal je alleen voor de uren die daadwerkelijk worden gewerkt (no cure no pay). Bij bepaalde tijd-contracten betaal je voor de urenindicatie die is opgenomen in het contract. Dit geldt uiteraard ook voor een onbepaalde tijd-contract. Tevens gelden er oplages op de kostprijsfactor op moment dat er bijvoorbeeld pensioen van toepassing is.

Dit is zeker mogelijk! Wij kunnen ZZP’ers simpel en eenvoudig plaatsen. Een intermediair brengt een ZZP’er onder, de ZZP’er krijgt een overeenkomst van ons. De ZZP’er geeft frequent de uren door en wanneer de opdrachtgever ons betaalt, betalen wij de marge ook weer uit aan intermediairs.

Absoluut. Wij bieden contracten aan in de volgende talen:

  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Pools
  • Slowaaks
  • Roemeens
  • Oekraïens
  • Grieks
In deze krappe arbeidsmarkt is een partner met kennis van job marketing geen overbodige luxe. DIRECT heeft uitgebreide kennis over recruitment marketing paraat.

Recruitment mogelijkheden

Als backoffice partner geloven we erin dat we moeten kunnen voldoen aan de groeiambities van de opdrachtgever. Dit uit zich niet alleen in administratieve, financiële en juridische werkzaamheden. Maar juist ook in recruitment gerelateerde kwesties.

We werken samen met een externe specialistische recruitment marketing partner die ons continu op de hoogte houdt van nieuwe recruitment mogelijkheden. Dit zorgt ervoor dat we goed kunnen adviseren aangaande nieuwe recruitment mogelijkheden voor werkgevers en intermediairs.

Naast onze reguliere Backoffice Basis dienstverlening bieden we ook een additionele Backoffice Plus dienstverlening. Met job marketing zorg je ervoor dat jouw vacatures simpel, snel en efficiënt online worden doorgeplaatst op meerdere job boards, social media kanalen en nichewebsites zoals o.a. Indeed, Monsterboard of Jobbird. Slimme online recruitment marketing campagnes dragen bij aan een continue stroom aan gekwalificeerde kandidaten. Ontvang actieve ondersteuning in het vinden van kandidaten.

HRM-software

Bij DIRECT Payrolling & Staffing laten we je een nieuwe manier van slim samenwerken kennen. Door volledig geautomatiseerde HRM processen.

Of je nou een uitzendbureau gaat starten óf een groeiende intermediair bent, een goede HRM software voor intermediairs is cruciaal. Met DIRECT Payrolling & Staffing weet je zeker dat zaken goed geregeld zijn. Door jouw backoffice uit te besteden aan ons kan je direct profiteren van geautomatiseerde én gestroomlijnde processen en korte lijnen. Ontdek de voordelen van onze HRM-software ‘Mijn DIRECT’.

Binnen Mijn DIRECT kan een hele hoop. Je kunt jouw eigen logo én huisstijl laten installeren. Daarnaast kunnen wij ook gepersonaliseerde velden toevoegen zodat het werken eenvoudiger wordt.

Wet- en regelgeving

Altijd toegang tot kennis van de actuele wet- en regelgeving. Bij DIRECT Payrolling & Staffing krijg je deze garantie.

Deze is aanwezig. Voor meer informatie kijk je op de certificeringen pagina.

Ja, wij staan geregistreerd.

Ja zeker, wij zijn aangesloten bij de NBBU.

Kennisniveau en advies

Alle medewerkers in dienst van DIRECT Payrolling & Staffing hebben de nodige certificeringen en diploma’s en helpen graag bij jouw ondernemersuitdagingen.

Ja, de inlenersbeloning wordt toegepast. Zo zorgen we ervoor dat de flexkracht dezelfde beloning krijgt als een medewerker die rechtstreeks in dienst is bij dezelfde opdrachtgever, in een gelijkwaardige functie.

Ja zeker, we kijken tijdens dit proces naar de desbetreffende cao én de inlenersbeloning.

Eén van onze kerntaken is het continu op de hoogte blijven van wijzigingen in wet- en regelgeving en daar hoort een verandering in een cao zeker bij. Via onze wetswijzigingen-alert ontvang je alle relevante wijzigingen rechtstreeks in je inbox. Je kunt je hier inschrijven voor de wetswijzigingen alert.

Vraag een vrijblijvende offerte aan

Ben je uitzendondernemer en ben je met jouw uitzendbureau actief met arbeidsmigranten, dan doe je er goed aan om een betrouwbare backoffice partner mét kennis over EU-flexarbeid naast je te hebben. Wij helpen je o.a. graag met:

  • De correcte toepassing van de regeling
  • De gehele administratie en het bijhouden ervan (incl. afdrachten)
  • De juiste vermeldingen op de loonstroken
Joël Knuijver

Joël Knuijver
Accountmanager

026 – 372 45 20

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Op zoek naar meer? Maak kennis met Backoffice Plus

Het vertrouwde van Basis, maar met een hoop extra's.

Kunnen we je verder helpen? Neem contact op.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Back To Top