skip to Main Content

Payroll voor
Transport en logistiek

Transport en logistiek is typisch zo’n branche die niet meer zonder payrolling kan. Het is tenslotte een sector waar de behoefte aan flexibiliteit groot is. De inzet van seizoenswerkers, oproepkrachten, zzp’ers en ander flexibel personeel is in de meeste gevallen dan ook eerder regel dan uitzondering. Door al die verschillende contracten bent u als ondernemer in de transport en logistiek sector ontzettend druk met administratieve werkzaamheden. Denk daarbij alleen maar eens aan zaken als de registratie van uren en bijbehorende toeslagen, salarisbetalingen, het bijhouden van vrije dagen en het doen van premieafdrachten. Door voor payrolling te kiezen, bent u in één klap van al die administratieve rompslomp af.

Wat houdt payrolling precies in?

Omdat het payroll bedrijf juridisch werkgever wordt van uw medewerkers, parkeert u als ondernemer in transport en logistiek in wezen alle verantwoordelijkheden die met het werkgeverschap te maken hebben bij DIRECT Payrolling. Op de werkvloer bent u nog steeds degene die de dienst uitmaakt en de chauffeurs en andere medewerkers aanstuurt; daar heeft de payroll firma niets mee te maken. U zorgt zelf ook voor de werving en selectie van de juiste medewerkers en het vaststellen van de hoogte van hun salaris. Voor de rest hoeft u alleen nog maar de gewerkte uren van uw medewerkers aan DIRECT Payrolling door te geven, zodat wij voor een correcte en tijdige betaling kunnen zorgen.

Aansprakelijkheid en zekerheid

Als ondernemer in de transport en logistiek wilt u zeker weten dat alles goed is geregeld. Door het uitbesteden van het werkgeverschap aan DIRECT Payrolling kunt u erop vertrouwen dat alle zaken goed zijn geregeld. Zo bent u volledig gevrijwaard van alle aansprakelijkheden omtrent de administratieve verplichtingen en afdrachten van uw medewerkers. De periodieke publicatie van onze WKA verklaring van de Belastingdienst en het gebruik van de G-rekening van DIRECT Payrolling staan hier garant voor.

Voordelen payrolling voor transport en logistiek

Veel van uw collega’s in het transport en de logistiek kiezen voor de payroll constructie omdat ze administratief geheel ontzorgd worden en zich daardoor weer voor de volle honderd procent op hun core-business kunnen storten: transport en logistiek. Ook het feit dat u geen financiële risico’s meer loopt in geval van ziekte of ontslagprocedures, geldt in uw sector als een belangrijk voordeel van payrolling. Daarnaast bespaart u via de payroll constructie flink op uw personeelslasten. Zo wordt uw personeelsadministratie gereduceerd tot één factuur. Een specifiek voordeel van de samenwerking met DIRECT Payrolling is dat u een betrouwbare partner in huis haalt met jarenlange ervaring in het transport en de logistiek.

Alles duidelijk?
Offerte aanvragen

Dat payrolling de laatste jaren snel aan populariteit wint, is niet verwonderlijk. Payrolling biedt werkgevers én intermediairs tenslotte alleen maar voordelen. Wanneer je besluit met ons in zee te gaan, nemen wij het totale juridische werkgeverschap van de betrokken werknemers van je over en tekenen we voor alle bijkomende administratieve zaken. DIRECT Payrolling reduceert je personeelsadministratie tot één factuur.

Ontvang geheel vrijblijvend binnen 24 uur per e-mail een offerte op maat.

Binnen 24 uur

Geen verplichtingen

Altijd bereikbaar

"We zijn pro-actief, niet afwachtend. We zijn snel en we werken met passie. We zijn betrokken en persoonlijk. We zijn eerlijk en u kunt ons contacten waar en wanneer u ons nodig heeft. Wij zijn DIRECT."

x
Chat met één van onze medewerkers.
Back To Top
×Close search
Zoeken